ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ :
ΤΙΣ ΚΑΤ΄ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΜΕΣΑ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ, ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ, ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΙΜΩΛΟΥ ΜΑΓΚΑΝΙΩΤΗ Θ., ΤΟΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΜΗΛΟΥ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ, κ. Π. ΗΛΙΑΚΗ & ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ κ. Θ. ΜΠΑΛΗΚΤΣΗ,
ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ....
Το έτος 1994 η Πολιτεία ενέκρινε την εγκατάσταση και κατασκευή μονάδας επεξεργασίας αστικών λυμάτων (ΒΙΟΚΑ) στην Κίμωλο. Από τις Κεντρικές Αδειοδοτούσες Αρχές του ΥΠΕΧΩΔΕ εγκρίθηκε η Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) και ακολούθως εγκρίθηκε η ΚΥΑ 31221/22-03-1994 Απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) του ΒΙΟΚΑ. Οι Αποφάσεις αυτές, αντιμετωπίζονταν ένα πλήρες και ολοκληρωμένο σύστημα, τόσο για την ορθή λειτουργία της εγκατάστασης, όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος και της Δημόσιας Υγείας.
Το έργο προδήλως υπερδιαστασιολογήθηκε, ώστε να εκταμιευθούν μεγάλα κρατικά κονδύλια, δεδομένου ότι οι Τοπικές Αρχές απέστειλαν ψευδή στοιχεία σχετικά με τον πληθυσμό του νησιού και δηλώθηκε προς τις αδειοδοτούσες Αρχές ότι:
Το έτος 1993 ο πληθυσμός του νησιού τον χειμώνα είναι 800 άτομα και το καλοκαίρι 3000 άτομα, ενώ
Για το έτος 1994, ο πληθυσμός του νησιού είναι 1000 άτομα και για το καλοκαίρι 5000 άτομα.
Γεγονός το οποίο είναι τελείως ψευδές διότι έως και σήμερα, σύμφωνα και με δηλώσεις της Δημοτικής Αρχής, ο πληθυσμός του νησιού δεν έχει ξεπεράσει κατά τους χειμερινούς μήνες 500-600 μόνιμους κατοίκους, ενώ κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ο πληθυσμός δεν ξεπερνά τους 2000-2500 κάτοικους συμπεριλαμβανομένους και με τους επισκέπτες, τουρίστες κ.λ.π.
Παρόλα αυτά, η Πολιτεία το 1994 χωρίς να έχει την υποχρέωση βάση της νομοθεσίας, ενέκρινε το κονδύλιο ύψους 137.451.880 εκατομμυρίων δραχμών προκειμένου να κατασκευασθεί το έργο του ΒΙΟΚΑ. Ακολούθως εγκρίθηκαν και εκταμιεύθηκαν νέα κρατικά κονδύλια από την Έπαρχο Μήλου, ως συμπληρωματικές πιστώσεις συνολικά 40.636.616 εκατομμύρια δραχ. και κατόπιν ο Υπουργός Αιγαίου ενέκρινε και άλλα 50.088.000 εκατομ. δρχ., τα οποία προωθήθηκαν όλα τα ποσά για την ολοκλήρωση του ανωτέρω έργου.
Σύμφωνα με έγγραφη δήλωση του εργολάβου το κόστος κατασκευής του ΒΙΟΚΑ το έτος 1995, ανέρχεται συνολικά στο ποσόν των 205.000.000 εκατομμύρια δραχ..Το ποσόν αυτό είναι σε αντίφαση με όσα δηλώνονται από τον σημερινό Δήμαρχο Μαγκανιώτη Θεόδωρο, ο οποίος και παρέλαβε το ημιτελές έργο του ΒΙΟΚΑ, 13 χρόνια αργότερα, δηλ. το έτος 2008 όπου στο Πρωτόκολλο Οριστικής και Προσωρινής Παραλαβής Εργασιών, δηλώνεται ότι το συνολικό κόστος του ΒΙΟΚΑ ανέρχεται σε 178.088.496 εκατομ. δραχ. Επιπλέον σε έγγραφο του Δημόσιου υπαλλήλου της Δ/νσης Τεχνικού Ελέγχου της Α. Δ. Ν. Αιγαίου κ. Γ. Αλεξίου, αναφέρεται ότι η σύμβαση κατασκευής του έργου είναι 137. 500.000 εκατομμύρια δρχ. Τελικά πόσο κόστισε, στο κράτος η κατασκευή αυτή κανείς δεν ξέρει.
Επιπλέον στην υπογραφείσα σύμβαση με τον εργολάβο κατασκευής του ΒΙΟΚΑ, δεν συμπεριλήφθησαν ΔΟΛΙΩΣ, βασικά τεχνικά έργα, μέτρα αντιρρύπανσης και γενικότερα αντιμετώπισης της υποβάθμισης του περιβάλλοντος που επιβαλλόταν να κατασκευασθούν και ληφθούν. Τα εν λόγω έργα απαιτούντο να κατασκευασθούν από τις αρχικές εγκεκριμένες μελέτες και τους περιβαλλοντικούς όρους του 1994, ώστε να εξασφαλισθεί η ορθή λειτουργία του ΒΙΟΚΑ, αλλά και η συγκεκριμένη χρηματοδότηση του έργου εγκρίθηκε σύμφωνα με τις αρχικές περιβαλλοντικές Αποφάσεις του 1994, όπου προέβλεπε την ολοκληρωμένη κατασκευή του ΒΙΟΚΑ και όχι ενός ημιτελή έργου.
Παράλληλα, το έτος 1995 και ενώ ακόμα κατασκευαζόταν ο ΒΙΟΚΑ, η Κοινοτική Αρχή γνωρίζοντας βέβαια τα προβλήματα που θα προκύψουν κατά τη λειτουργία του έργου, εφόσον θα υπολείπονται βασικά έργα, προσπαθεί εντέχνως αφενός να τροποποίηση τους περιβαλλοντικούς όρους, ώστε να απαλλαγεί των ευθυνών της, και αφετέρου ζητά νέα χρηματοδότηση, για την κατασκευή μόνο του αγωγού διάθεσης λυμάτων. Το χρηματικό ποσό που αιτήθηκε η τότε Κοινότητα Κιμώλου για το αγωγό ανέρχετο σε 130.000.000 εκατομμυρίων δραχ. Προκειμένου η Κοινότητα να εξασφαλίσει νέα χρηματοδότηση μόνο για το έργο του αγωγού διάθεσης λυμάτων, αλλά και να απαλλαγεί των ευθυνών της, από την ημιτελή κατασκευή που συνειδητά ήδη κατασκεύαζε προσπαθεί να πετύχει την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων. Για το σκοπό αυτό απέστειλε το με Α.Π. 348/4-5-1995 έγγραφό προς το YΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να γίνουν δεκτά τα ανωτέρω αιτήματα. Ωστόσο τα ανωτέρω αιτήματα της Κοινότητας για νέα χρηματοδότηση και αλλαγή των περιβαλλοντικών όρων, δεν εγκρίθηκαν ποτέ από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Παράνομες ενέργειες των εμπλεκομένων Δημόσιων Υπηρεσιών:
Οι εσκεμμένες σκοπιμότητες των Δημοτικών Αρχών, σε συνεργασία με τις ολιγωρίες των Τεχνικών Υπηρεσιών Μήλου και της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, οι οποίες συγκαλύπτουν τις παράνομες ενέργειες που έγιναν στον ΒΙΟΚΑ, αποτέλεσμα έχουν έως και σήμερα όχι μόνο να μην έχει υλοποιηθεί κανένα έργο βελτίωσης /αντιρρύπανσης, όπως αυτό απαιτείτο από τις αρχικές εγκεκριμένες ΑΕΠΟ, αλλά η εγκατάσταση λειτουργούσε πλημμελώς και δίχως να έχουν εκδοθεί και ολοκληρωθεί οι απαραίτητες από την νομοθεσία άδειες και ο ΒΙΟΚΑ λειτουργεί επί 19 χρόνια δίχως την άδεια διάθεσης λυμάτων και υγρών αποβλήτων.
Είναι σκανδαλώδης και ανεπίτρεπτη η έγγραφη απάντηση που δόθηκε στις 16-08-2011 (Α.Π. ΤΤΕ 2195) από το αρμόδιο Τμήμα Τεχνικών Έργων Μήλου (πρώην ΤΥΔΚ), σχετικά με την έλλειψη της άδειας διάθεσης, ότι ενώ η μελέτη επεξεργασίας υγρών αποβλήτων εγκρίθηκε αρμοδίως από υγειονομικής πλευράς και απεστάλη στην Υπηρεσία τους, σε τρία αντίτυπα για περαιτέρω τις ενέργειές τους, ωστόσο αυτή η μελέτη επεξεργασίας λυμάτων δεν ευρέθη ποτέ στο αρχείο της Υπηρεσίας τους. Προτίμησαν και επέλεξαν να τους επιβληθεί πρόστιμο από τους Επιθεωρητές, σχετικά με την συγκεκριμένη έλλειψη μελέτης επεξεργασίας και άδειας διάθεσης, παρά να την αποστείλουν προς διερεύνηση στους Επιθεωρητές. Εσκεμμένα κρύβουν την συγκεκριμένη μελέτη επεξεργασίας λυμάτων δεδομένου ότι το έργο δεν κατασκευάσθηκε και επομένως δεν ανταποκρίνεται στις αρχικές του αδειοδότησεις.
Συνέπεια των ανωτέρω είναι να δημιουργούνται πολλά προβλήματα ρύπανσης και υποβάθμισης του περιβάλλοντος. Γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος της ΕΥΕΠ/ΥΠΕΚΑ οι οποίοι κατόπιν επιτόπιας αυτοψίας τους βεβαίωσαν εννέα παραβάσεις και επέβαλλαν στον Δήμο Κιμώλου, πρόστιμο ύψους 88.500 ευρώ.
Η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, με την αμαρτωλή ιστορία του ΒΙΟΚΑ, δεν έχει τελειώσει έως και σήμερα διότι, όλα αυτά τα χρόνια και ειδικότερα ο Δήμαρχος Κιμώλου, Μαγκανιώτης Θεόδωρος έχει κατασπαταλήσει για τον ΒΙΟΚΑ, πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, για δήθεν συντηρήσεις, περιφράξεις, μελέτες κ.λ.π..
Ειδικότερα οι αυθαίρετες εργασίες συντήρησης του ΒΙΟΚΑ, που δηλώνει ο Δήμαρχος ότι πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να λειτουργεί σωστά η εγκατάσταση, δεν έχουν εγκριθεί από καμία Δημόσια Υπηρεσία, έτσι αφού δαπανήθηκαν για άλλη μία φορά αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, από τα Δημοτικά κονδύλια της Κιμώλου, δεν υπάρχει καμία καταγραφή αλλά και έγκριση τεχνικών προδιαγραφών της επεξεργασίας και της λειτουργίας του ΒΙΟΚΑ.
Συνεργάτης των παραπάνω δηλώσεων έχει γίνει και ο Δημόσιος Υπάλληλος της Δ/νσης Τεχνικού Ελέγχου της Α. Δ. Ν. Αιγαίου, κ. Γ. Αλεξίου, όπως αυτό διαπιστώνεται από τα έγγραφά του, με τα οποία ενημερώνει παραπλανώντας τους ανωτέρους του, αναφέροντας επιλεκτικά κάποιες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής, καθώς και επιλεκτικά αναφέρεται στις απαιτήσεις της ισχύουσας νομοθεσίας, αποκρύπτοντας συστηματικά ενέργειες και υποχρεώσεις που απορρέουν από τον Δήμαρχο και το ΤΤΕ Μήλου και έως σήμερα δεν τηρούνται, όπως την επιστροφή του προς έγκριση φακέλου επί εννέα φορές, τις απεντάξεις του αγωγού, κ.λ.π.
Προσφάτως όμως, είχα την ευκαιρία, να συζητήσω για το εν λόγω θέμα, σε σύσκεψη παρουσία της Γ.Γ. Α.Διοίκησης Ν. Αιγαίου κ. Χ. Καλογήρου και του Γεν. Δ/ντη της Χωτ/κης & Περ/κης Πολιτικής κ. Ε. Δουλδούρη, οι οποίοι με άκουσαν προσεκτικά και για πολύ ώρα, σε αντίθεση με τον παρόντα υφιστάμενο τους κ. Γ. Αλεξίου, του οποίου διαπιστώθηκε η ένοχη συμπεριφορά του και έφυγε από την σύσκεψη, υποτιμώντας τους ανωτέρους του και τους παριστάμενους.
Οι προσπάθειες εκταμίευσης και η διασπάθισης δημοσίου χρήματος δεν σταματούν ποτέ στην Κίμωλου, ειδικότερα προσπαθούν από το έτος 2005 να εντάξουν σε χρηματοδότηση το έργο της κατασκευής του παράνομου αγωγού διάθεσης λυμάτων του ΒΙΟΚΑ, σχεδιάζοντας την μεγαλύτερη δυνατή όδευση συνολικού μήκους 1500 μέτρων (1000 μ. χερσαίος και 500 μ. υποθαλάσσιος) με μόνο σκοπό να εξασφαλισθεί η μεγαλύτερη δυνατή εκταμίευση η οποία ανέρχεται περί τα 1.500.000 ευρώ. Το έργο αυτό, προσπάθησαν να το υλοποιήσουν πολλές φορές αλλά λόγω του ότι δεν διαθέτουν τις νόμιμες προϋποθέσεις το έργο του αγωγού έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση τέσσερις φορές τα τελευταία χρόνια, αλλά έχει απενταχθεί και τις τέσσερις φορές, λόγω των παράνομων ενεργειών τόσο των Δημοτικών Αρχών, όσο και των εμπλεκόμενων των υπαλλήλων του ΤΤΕ Μήλου, αλλά και με την ανοχή υπηρεσιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Όπως έχει αποδειχθεί επανειλημμένα από τις ενέργειές του, ο πολλά υποσχόμενος, αλλά τελικά αποδεδειγμένα πλέον ανίκανος και επικίνδυνος, ο Δήμαρχος Κιμώλου, αφού παρανόμως παρέλαβε όλα τα ημιτελή και καταστραμμένα έργα κοινής ωφέλειας του νησιού, (ΧΥΤΑ, ΒΙΟΚΑ, κ.α.) προκειμένου να καλύψει τους εμπλεκόμενους εργολάβους αλλά και τους Δημόσιους λειτουργούς, με τους οποίους συνεργάζεται εδώ και πολλά χρόνια, στις 24-11-2009 προέβη σε Σύμβαση με εργολάβο, προκειμένου να κατασκευάσει παράνομα τον χερσαίο/υποθαλάσσιο αγωγό διάθεσης λυμάτων.
Ωστόσο για την κατασκευή αυτή, παρανόμως επιλέγουν την συγκεκριμένη όδευση του αγωγού, διότι είναι η μεγαλύτερη δυνατή και επομένως θα πετύχουν και μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Επιπλέον όλα αυτά τα χρόνια δεν ήταν εφικτή η υλοποίηση του αγωγού διότι δεν υπήρχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την κατασκευή του (ελλιπής και μη ολοκληρωμένη αδειοδότηση, μη επικαιροποίηση των τοπογραφικών χαρτών, των τεχνικών μελετών, διαγραμμάτων, έλλειψη εναλλακτικών οδεύσεων/λύσεων, δεν είχε εξασφαλισθεί η συναίνεση ιδιοκτητών όπου διέρχετο ο αγωγός κ.λ.π.).
Παρόλα αυτά, τον Απρίλιο του 2011, προσπαθεί ο Δήμαρχος, παρανόμως να κατασκευάσει τον αγωγό διάθεσης, δίχως να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες από την νομοθεσία άδειες και εγκρίσεις για την κατασκευή του.
Ως άμεσα θιγόμενος, δεδομένου ότι ο Δήμαρχος, ο εργολάβος και το Τμήμα Τεχνικών Έργων Μήλου, έχουν την πρόθεση και σκοπεύουν αυθαίρετα να οδεύσουν μεγάλο τμήμα του χερσαίου αγωγού από την ιδιοκτησία μου, χωρίς την έγκρισή μου, εγκαθιστώντας περί τα 10-15 μεγάλα υπέργεια φρεάτια ανοικτού τύπου επισκεψιμότητας, εντός της ιδιοκτησίας μου, στην οποία εδώ και 10 χρόνια λειτουργώ κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ήδη από το 2002.
Επιπλέον σκοπεύουν παράνομα και αυθαίρετα να εγκαταστήσουν το φρεάτιο φόρτισης επιφάνειας 302 μ. στο οποίο θα καταλήγουν τα λύματα του ΒΙΟΚΑ, σε έτερο παραθαλάσσιο τμήμα της ιδιοκτησίας μου, επί του αιγιαλού και εντός μικρής παραλίας, καταστρέφοντας και απαξιώνοντας την επιχείρησή μου αλλά και ολόκληρη την ιδιοκτησία μου.
Για τις κατασκευές της επιχείρησης μου έχω επενδύσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και οι εγκαταστάσεις αυτές είναι πρότυπες για τις Κυκλάδες, αλλά κυρίως αναβαθμίζουν το νησί μου.
Ως άμεσα θιγόμενος και έχοντας έννομο συμφέρων κατήγγειλα και καταγγέλλω συνεχώς από το 2005, τις παράνομες εργασίες κατασκευής του αγωγού διάθεσης λυμάτων, προς το ΥΠΕΚΑ, οι οποίες και ανεστάλησαν με κατεπείγον έγγραφο του Γενικού Επιθεωρητή Περιβάλλοντος της ΕΥΕΠ/ΥΠΕΚΑ, στις 8 Απριλίου του 2011.
Από τον Απρίλιο του 2011 έως και σήμερα, η όλη υπόθεση έχει διαβιβασθεί σε πολλές αρμόδιες Υπηρεσίες και δεδομένου ότι υπάρχουν και πολλές Υπηρεσίες στα Υπουργεία της Χώρας, οι οποίες εφαρμόζουν τους νόμους του Κράτους, και δεν έχουν καμία σχέση με τους παραπάνω Δημόσιους λειτουργούς που αναφέρω, κατόπιν διερεύνησης και αξιολόγησης των στοιχείων της εγκατάστασης αλλά και του αγωγού διάθεσης με την πληθώρα εγγράφων και της μεταξύ τους αλληλογραφίας διαπίστωσαν σοβαρές ελλείψεις, μη σύννομες διαδικασίες και ενέργειες εκ μέρους του φορέα υλοποίησης του έργου κατασκευής του αγωγού, Δημάρχου Θ. Μαγκανιώτη, αλλά και εκ μέρους του Τμήματος Τεχνικών Έργων Μήλου.
Ειδικότερα για την υπόθεση του ΒΙΟΚΑ και αγωγού διάθεσης έχουν γίνει επανειλημμένως παρεμβάσεις από τις Ανώτερες Αρχές της Χώρας, όπως: από τον Εισαγγελέα Αρείου Πάγου, το ΥΠΕΚΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Οικονομικών και την Δ/νση ΠΕ.ΧΩ.Σ./Περ. Νοτ. Αιγαίου (υπεύθυνη για την περιβαλλοντική αδειοδότηση). Όλες οι παραπάνω Υπηρεσίες, εντέλλουν τον φορέα λειτουργίας και υλοποίησης του έργου κατασκευής (Δήμαρχο Κιμώλου), το ΤΤΕ Μήλου και την Περιφέρεια Κυκλάδων, με σαφείς και αναλυτικές εντολές σχετικά με την υλοποίηση του εν λόγω έργου αλλά και την λειτουργία του ΒΙΟΚΑ, τους επισημαίνεται διαρκώς ότι επιβάλλεται να τηρηθεί η Νομοθεσία που προφανώς δεν τηρείται από τους εμπλεκόμενους τον Δήμαρχο, το ΤΤΕ Μήλου, αλλά και τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Αναλυτικότερα οι Υπηρεσίες των ανωτέρω Υπουργείων συγκλίνουν στις παρακάτω εντολές, συστάσεις και απόψεις :
1. Ο Δήμαρχος προέβη παράνομα σε έναρξη κατασκευής εργασιών του αγωγού, με επιβλέπουσα την μηχανικό του Τμ. Τεχν. Έργων Μήλου Μπαληκτσή Θ., δίχως να έχουν εγκριθεί και ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες από την νομοθεσία άδειοδοτήσεις, οι οποίες δεν εγκρίνονται έως και σήμερα από την Διοίκηση.
2. Όλες οι Υπηρεσίες βάση του Ν. 4014, Παράρτημα ΙΙ δίνουν εντολή για την εξέταση εναλλακτικών λύσεων ως προς την όδευση, η οποία θα είναι συντομότερη και οικονομικότερη, και επιβάλλεται να εξετασθούν εναλλακτικές λύσεις σχετικά με την κατασκευή και εκτέλεση του αγωγού, ως προς τη θέση το μέγεθος η/και την τεχνολογία αυτών, συμπεριλαμβανομένης και της μηδενικής…..παρουσίαση των κύριων λόγων της επιλογής της προτεινόμενης κ.λ.π…..
Το σημαντικότερο είναι ότι, υπάρχουν τέτοιες οδεύσεις πολύ μικρότερες, συνολικού μήκος περί τα 500 μέτρα, και όχι 1000 μέτρα που θέλουν να κατασκευάσουν, οδεύει εντός δημοσίου δρόμου, έχει λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον, είναι εντός του ορισμού του αποδέκτη και δεν θίγει καμία ιδιοκτησία.
Επιπλέον υπάρχει και δεύτερη λύση για την όδευση του αγωγού, η οποία είναι και αυτή συντομότερη, συνολικά 550 μέτρα, επιπλέον σε αυτήν την όδευση είναι επί 19 χρόνια εγκατεστημένος ο πλαστικός σωλήνας μεταφοράς λυμάτων που καταλήγει στην θάλασσα και εκεί γίνεται η διάθεση των λυμάτων ακόμα έως και σήμερα. Ολόκληρη η όδευση αυτή διέρχεται από Δημόσιο χώρο έχει λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον, είναι εντός του ορισμού του αποδέκτη και δεν θίγει καμία ιδιοκτησία. Δεδομένου ότι έως και σήμερα:
Δεν έχει εξασφαλισθεί η σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών απ΄όπου προσπαθούν παράνομα να οδεύσουν τον χερσαίο αγωγό και οι οποίοι θίγονται άμεσα.
ΓΙΑΤΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟ ΤΤΕ ΜΗΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΟΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ ΣΥΓΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΟΣΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ;
ΜΗΠΩΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ ΜΟΥ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΧΕΡΣΑΙΑ ΟΔΕΥΣΗ 1.000 ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΘΕΙ Η ΑΡΠΑΓΗ ΤΟΥ ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟΥ ΠΟΣΟΥ ΤΩΝ 1.500.000 ΕΥΡΩ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΣΠΑΘΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΝΟΣ ΑΓΩΓΟΥ ΔΙΑΘΕΣΗΣ, ΑΓΝΟΩΝΤΑΣ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΜΟΥ;
Ή ΜΗΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ, ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ, ΕΦΟΣΟΝ ΠΡΟΕΒΗΣΑΝ ΣΕ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΧΕΡΣΑΙΟΥ ΑΓΩΓΟΥ, ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ/ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΥ, ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΙΣ ΝΟΜΙΜΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ, ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΙΣΘΕΙ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΙ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ/ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΠΙΣΕΙΟΥΝ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ;
3. Ο Δήμαρχος και το ΤΤΕ Μήλου, προσπάθησαν και έλαβαν εντέχνος, από τον Γ.Γ.Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, την με Α.Π. 10596/6926/10/05/2010 Απόφαση, σχετικά με την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας προκειμένου να κατασκευάσουν το φρεάτιο φόρτισης (επιφάνειας 302 μ.), δεδομένου ότι ενώ γνώριζαν το γεγονός πως στην εν λόγω παραλία δεν έχει γίνει απαλλοτρίωση και επομένως δεν έχει αποκτήσει δημόσιο χαρακτήρα, εν τούτοις δολίως εισηγήθηκαν προς τον Γ.Γ. Περιφέρειας να τους δοθεί η έγκριση για την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας. Κατόπιν διερεύνησης των στοιχείων της υπόθεσης από την αρμόδια υπηρεσία της Δ/νσης Δημ. Περιουσίας/Υπ.Οικονομίας, διαπιστώθηκε η μη σύννομη έκδοσή της παραχώρησης και ανεκλήθη η παραπάνω Απόφαση.
4. Παρόλες τις επισημάνσεις των Υπηρεσιών αλλά και τις απαιτήσεις τις νομοθεσίας, δεν έχει γίνει η διευθέτηση ρέματος πλησίον του οποίου σκοπεύουν να οδεύσουν τμήμα του χερσαίου αγωγού, που καταλήγει στην παραλία και επιπλέον θέλουν να κατασκευάσουν στο σημείο εκβολής του ρέματος το φρεάτιο φόρτισης επιφάνειας 302 μ.
5. Σε ότι αφορά την δειγματοληψία που διενεργήθηκε τον Οκτώβριο του 2012, δηλώνεται από το ΚΕΠΠΕ, βροχόπτωση την ημέρα της δειγματοληψίας και την προιγούμενη ημέρα. Επιπλέον τον Οκτώβριο δεν υπάρχει επαρκές φορτίο λυμάτων, ώστε να είναι αντιπροσωπεύτηκα τα δείγματα που ελήφθησαν προς χημική ανάλυση.
6. Δεν έχει εγκριθεί και δεν έχει δοθεί έως σήμερα η Απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας, για την επέμβαση στον θαλάσσιο χώρο, ώστε να είναι δυνατή η εγκατάσταση του υποθαλασσίου αγωγού, αλλά και του φρεατίου φόρτισης επί της μικρής παραλίας.
7. Το ΤΤΕ Μήλου (πρώην ΤΥΔΚ) έδωσε έγκριση στην με αριθ 140/2008 Τεχνική Μελέτη, όπου δηλώνεται ότι η εκσκαφή και η προετοιμασία πυθμένα, θα πραγματοποιηθούν με τη χρήση εκρηκτικών υλών, οι εκσκαφές βραχώδους πυθμένα θαλάσσης και σε πάσης φύσεως βραχώδη εδάφη. Αγνοώντας προκλητικά την έγγραφη προειδοποίηση και επισήμανση, του με Α.Π. 542/425/07/26-03-2007 εγγράφου, από το Γενικό Επιτελείου Ναυτικού, που αναφέρει ότι, για τη κατασκευή του υποθαλασσίου τμήματος του αγωγού «..ενδεχομένως επί του βυθού ευρίσκονται υπολείμματα εκρηκτικών μηχανισμών (ναρκών) του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Ως εκ τούτου οι εργασίες εγκαταστάσεως του αγωγού θα πρέπει να λάβουν χώρα με τη δέουσα προσοχή και λήψη όλων των ενδεδειγμένων μέτρων ασφαλείας, με την συμμετοχή και την εποπτεία Λιμενικών Αρχών και του ΓΕΝ, προς αποφυγή κινδύνου ατυχήματος.
Σημειωτέων ότι, η περιοχή είναι χαρακτηρισμένη NATURA 2000 με Κωδικό GR 4220006 και στην συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή ζουν και αναπαράγονται οι υπό εξαφάνιση φώκιες monachous-monachous.
8. Επιπλέον επιβάλλεται βάση της νομοθεσίας να εξετασθεί και ο τρόπος της επανάχρησης/αξιοποίησης των επεξεργασμένων λυμάτων, ώστε τα επεξεργασμένα νερά του ΒΙΟΚΑ, να επαναχρησιμοποιούνται και αξιοποιούνται πλήρως, λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα λειψυδρίας του νησιού.
Αν και η Δημοτική Αρχή έχει καταθέσει μελέτη για την επαναχρησιμοποίηση των λυμάτων, προς έγκριση σε αρμόδια υπηρεσία κόστους 14.500 ευρώ και σύμφωνα με δηλώσεις του Δημάρχου, η διάθεση των λυμάτων πλέον γίνεται εντός της εγκατάστασης του ΒΙΟΚΑ, σε έκταση 11 στρεμμάτων, αλλά και κατόπιν αίτησης κατοίκων του νησιού, μεταφέρονται τα λύματα με βυτιοφόρο για το πότισμα επιλεγμένων καλλιεργειών. Είναι απορίας άξιον, εφόσον προωθείται η διάθεση των λυμάτων με τον τρόπο της αξιοποίησης/ επαναχρησιμοποίησης, γεγονός που το προτείνουν και άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες, γιατί ο Δήμαρχος και το ΤΤΕ Μήλου επιμένουν τόσο να κατασκευάσουν ένα τόσο δαπανηρό έργο το οποίο τόσα χρόνια, όχι μόνο δεν μπορεί να υλοποιηθεί, εδώ και οκτώ χρόνια λόγω των παράνομων ενεργειών. Επιπλέον και η συγκεκριμένη κατασκευή αυτή του αγωγού, δεν καλύπτεται από την ισχύουσα νομοθεσία, λόγω του ότι οι περιβαλλοντικοί όροι έληξαν στις 31-12-2010, έχουν περάσει ήδη δύο χρόνια έως και σήμερα δεν έχει εκδοθεί νέα Απόφαση, με υπαιτιότητα της Δημοτικής Αρχής και επομένως η συγκεκριμένη κατασκευή και εκτέλεση δεν είναι εφικτή, σύμφωνα με τους Νόμους του Κράτους. Διότι:
Ο Δήμαρχος ενώ είχε την υποχρέωση, βάση της νομοθεσίας, να καταθέσει τον φάκελο ανανέωσης/τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων του ΒΙΟΚΑ, τον Νοέμβριο του 2010, αλλά τον κατέθεσε ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΑ τον Μάρτιο του 2011, προς την ΕΥΠΕ/ΥΠΕΚΑ.
Ο προς έγκριση φάκελος επεστράφη στον Δήμο τρεις φορές, λόγω ασαφών, ελλιπών και ανακριβών στοιχείων που περιέχονταν σε αυτόν και
Ακολούθως ο φάκελος αφού διαβιβάστηκε προς την Δ/νση ΠΕ.Χ.ΩΣ. Α.Δ.Αιγαίου, ως αρμόδια πλέον Αδειοδοτούσα Αρχή και έκτοτε έχει επιστραφεί ήδη έξη φορές συνεχόμενες προς τον Δήμο Κιμώλου, με την επισήμανση πολλών παρατηρήσεων ανακριβειών, ελλείψεων κ.λ.π. και έως σήμερα για τον ΒΙΟΚΑ, αλλά και για την κατασκευή του αγωγού διάθεσης δεν έχουν εκδοθεί οι περιβαλλοντικοί όροι, με σαφή υπαιτιότητα του Δημάρχου. Οι περιβαλλοντικοί όροι έχουν ήδη λήξη από τις 31-12-2010 και έως σήμερα δεν έχει εγκριθεί νέα Απόφαση περιβαλλοντικών όρων για τον ΒΙΟΚΑ, στον οποίο εμπεριέχεται και η κατασκευή του αγωγού διάθεσης λυμάτων, διότι έως σήμερα ο προς έγκριση φάκελος ανανέωσης/ τροποποίησης των περ. όρων του ΒΙΟΚΑ, επιστρέφεται προς τον Δήμαρχο λόγω ελλιπών, ψευδών και ασαφών στοιχείων που αναφέρονται σε αυτόν. Ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία, του προς έγκριση ελλιπέστατου φακέλου, είναι ότι ο Δήμαρχος δηλώνει ψευδός, ότι ο χερσαίος αγωγός έχει κατασκευασθεί στο μεγαλύτερο τμήμα του. Στοιχείο το οποίο επαναλαμβάνει σε διάφορα Δημόσια έγγραφα ο υπάλληλος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Γ. Αλεξίου , με τα οποία ενημερώνει τους ανωτέρους του, δηλώνοντας ότι έχει κατασκευασθεί μεγάλο τμήμα του αγωγού και το έργο θα είχε ήδη ολοκληρωθεί.
Πως θα μπορούσε να ολοκληρωθεί ένα Δημόσιο έργο, κ. Αλεξίου εφόσον δεν διαθέτει τις νόμιμες προϋποθέσεις/εγκρίσεις και άδειες, ακόμα και έως σήμερα; Πως υπεγράφη η Σύμβαση του έργου στις 24-11-2009, δίχως τις νόμιμες προϋποθέσεις και δίχως να έχουν ολοκληρωθεί οι αδειοδοτήσεις του έργου;
Ακόμα και στην Απόφαση παραχώρησης αιγιαλού και παραλίας, που τεχνηέντως έλαβαν το 2010, από τον Γεν. Γραμ. Περιφέρειας, κατόπιν διερεύνησης της, δόθηκε εντολή ανάκληση της.
Σημειώνω ότι όλα τα ανωτέρω στοιχεία που αναφέρω είναι καταγεγραμμένα σε Δημόσια έγγραφα και είναι στην διάθεση οποιουδήποτε τα αναζητήσει.
Σε συνέχεια όλων των ανωτέρω στοιχείων που παραθέτω στο παρόν έγγραφο και λόγω του ότι:
Ο Δήμαρχος, κατέθεσε τον φάκελο ανανέωσης/τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) του ΒΙΟΚΑ, τον Μάρτιο του 2011, δηλ. ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΑ, και από την ημερομηνία λήξης της προιγούμενης ΑΕΠΟ, έως και σήμερα διαπιστώνεται χρονικό διάστημα που είναι μεγαλύτερο των δύο ετών και δεν έχει εγκριθεί νέα ΑΕΠΟ, με αποδεδειγμένη την υπαιτιότητα του Δημάρχου (ο φάκελος έχει επιστραφεί εννέα φορές πίσω στον Δήμαρχο), συνεπώς δεν ευθύνεται η Διοίκηση, και πλέον όλη η εγκατάσταση του ΒΙΟΚΑ, στερείται της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, στην περίπτωση αυτή επιβάλλεται να τηρηθούν τα οριζόμενα της Εγκυκλίου με Α.Π. 203188/20-11-2012 ΕΥΠΕ/ΥΠΕΚΑ, στην οποία απαιτούνται τα κάτωθι:
Έργα και δραστηριότητες για τις οποίες έχει εκδοθεί ΑΕΠΟ, πριν την ισχύ του ν. 4014/11, (είτε μερικώς ή ολικώς κατασκευασμένα είτε όχι), αλλά δεν υποβλήθηκε στις αρμόδιες περιβαλλοντικές αρχές αίτημα για την ανανέωσή τους, θεωρούνται υφιστάμενα έργα στερούμενα περιβαλλοντικών όρων και ως εκ τούτου έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 9 του Νόμου 4014/11.
Στις διατάξεις του άρθρου 9, παράγραφος (1) απαιτείται :
1. Σε περίπτωση αιτήματος φορέα υφιστάμενου έργου ή δραστηριότητας κατηγορίας Α ή Β για την τροποποίηση, βελτίωση, εκσυγχρονισμό ή επέκτασή του, και το οποίο δεν διαθέτει περιβαλλοντικούς όρους ή έχει κατασκευασθεί κατά παράβαση εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων αποδεδειγμένα μέχρι την δημοσίευση του παρόντος, μπορεί να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά , στο σύνολό του, με βάση τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Τυχόν μη συμμόρφωση με τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου συνεπάγεται αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του έργου ή δραστηριότητας.
Σε συνέχεια των ανωτέρω τεκμηριωμένων στοιχείων, δεδομένου ότι, το όλο έργο έχει κατασκευασθεί, αποδεδειγμένα πλέον, κατά παράβαση των αρχικών περιβαλλοντικών όρων, επομένως δεν έχουν καμία ισχύ οι προιγούμενες Αποφάσεις περιβαλλοντικών όρων, συνεπώς δεν είναι και εφικτό, βάση της Νομοθεσίας, να συνεχιστούν οι όποιες εργασίες που παράνομα ξεκίνησαν για την εκτέλεση κατασκευής του αγωγού διάθεσης με την συγκεκριμένη όδευση, αλλά επιβάλλεται να βρεθούν νέες οδεύσεις και τρόποι για την διάθεση των λυμάτων.
Καθιστώ υπεύθυνες όλες τις αρμόδιες και συναρμόδιες Υπηρεσίες οι οποίες εμπλέκονται με οποιοδήποτε τρόπο στην αδειοδότηση, έγκριση, κατασκευή, χρηματοδότηση κ.λ.π., του αγωγού διάθεσης αλλά και όλης της εγκατάστασης του ΒΙΟΚΑ, επιβάλλεται άμεσα να προβούν στις νόμιμες ενέργειες, τήρησης των άρθρων 9 & 10, αλλά και γενικότερα στις σχετικές διατάξεις του Νόμου 4014/11.
Επιπλέον μετά την παύση των παράνομων εργασιών κατασκευής του έργου υποθαλάσσιος –χερσαίος αγωγός, θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπισθούν τα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχουν προκύψει από τις παράνομες εργασίες κατασκευής του χερσαίου αγωγού, και τα οποία εξακολουθούν να υφίσταται από τον φορέα λειτουργίας του έργου τον Δήμο Κιμώλου.
Επίσης ενημερώνω ότι καθιστώ υπόλογους και υπεύθυνους, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Νοτ. Αιγαίου, τον Περιφερειάρχη, την Δ/νση Τεχνικών Έργων Κυκλάδων, το ΤΤΕ Μήλου, τον Δήμαρχο Κιμώλου, όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους, αλλά και οποιαδήποτε άλλα Δημόσια Αρχή, εμπλακεί στην συναίνεση /συγκατάθεση, για την έγκριση/ κατασκευή/ χρηματοδότηση της συγκεκριμένης παράνομης χερσαίας όδευσης των 1000 μέτρων, που επί οκτώ χρόνια παράνομα, προσπαθούν να υλοποιήσουν οι Δημοτικές Αρχές, με μόνο σκοπό τη μεγαλύτερη δυνατή Δημόσια εκταμίευση, η οποία θα έχει αποτέλεσμα και την καταστροφή της περιουσίας και της επιχείρησης μου, θα εξαντλήσω όλα τα Νόμιμα ένδικα μέσα σε Εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο, εναντίων όλων των εμπλεκόμενων προσώπων και των Αποφάσεων.
Μάταια προσπαθούν να συγκαλύψουν το οικονομικό και περιβαλλοντικό έγκλημα και τους άμεσα εμπλεκόμενους, καθώς μέχρι και σήμερα οι συναρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφέρειας σιωπούν, αποδεικνύοντας την συμμετοχή τους στην συγκάλυψη στην όλη υπόθεση, τόσο στο έργο του αγωγού, όσο και στη λειτουργία του ΒΙΟΚΑ.
Παρακαλώ όπως επέμβη άμεσα ο Πρωθυπουργός και οι Εισαγγελικές Αρχές προκειμένου να σταματήσουν τις παρανομίες των εμπλεκομένων Τοπικών Αρχών και Κρατικών Λειτουργών.
Επισημαίνω ότι είμαι άμεσα στην διάθεση των Εισαγγελικών Αρχών για οποιαδήποτε ενημέρωση απαιτηθεί.
Επιφυλάσσομαι παντός δικαιώματός μου να αξιώσω τις κατά νόμων αποζημιώσεις από τα διαρκή σε βάρος μου συντελούμενα αδικήματα, της καταστροφής τουτέστιν της επιχειρήσεώς μου, της περιουσίας μου και οποιαδήποτε προσθετική και αποθετική ζημιά που έχω υποστεί μέχρι σήμερα και στο μέλλον, από την ρύπανση του ΒΙΟΚΑ και της ψυχικής οδύνης, της ηθικής βλάβης με αντίκτυπο την υγεία μου, τα τελευταία χρόνια από τον τιτάνιο αγώνα αφενός από την υπολειτουργία του ΒΙΟΚΑ και αφετέρου από αυθαίρετη κατασκευή του ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ υποθαλάσσιου/ χερσαίου αγωγού διάθεσης λυμάτων.
Αθήνα 25-04-2013
Ο ΚΑΤΑΓΓΕΛΩΝ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΠΡΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ:
1. Γραφείο Πρωθυπουργού (υπόψη κ. Παπαστάμου)
2. Εισαγγελία Αρείου Πάγου (υπόψιν κ. Ι. Τέντε, Ε.Ρ. Παπαδάκη & Δασούλας )
3. Υπουργείο Οικονομικών (Γρ. Υπουργού /υποψη Δ/ντη κ. Γ.Χ. Σκερτσου)
4. Κτηματική Υπηρεσία (υπόψιν κ. Βασιλοπούλου )
5. Κτηματική Υπηρεσία Σύρου (υπόψιν κ. Δαλέζιου)
6. Υπουργείο Εσωτερικών (Γρ. Υπουργού)
7. Υπουργείο Εσωτερικών /Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών (υπόψιν κ. Μ. Φωτοπούλου)
8. Υπουργείο Περ/ντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής (Γρ. Υπουργού)
9. Γεν. Γραμ. Περιβάλλοντος /ΥΠΕΚΑ (γραφείο Γ.Γ.κ. Ευαγγελίδου)
10. Γενικό Επιθεωρητή Περ/ντος/ ΥΠΕΚΑ (υπόψιν κ. Π. Μέρκου)
11. Ελεγκτικό Συνέδριο Σύρου (υπόψιν κ. Γιαννιουδάκη)
12. Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ν. Αιγαίου (υπόψιν Γ.Γ. κ. Χρ. Καλογήρου)
13. Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου (υπόψιν κ. Μαχαιρίδη)
14. Δ/νση ΠΕ.ΧΩ.Σ. Ν. Αιγαίου (υπόψιν κ. Π. Πολυχρονάκη)
15. Δ/νση Τεχνικών Έργων Κυκλάδων Ν. Αιγαίου (υπόψιν κ. Σημαιοπούλου)
16. Ειδική Διαχειριστική Αρχή (ΠΕΠ) (υπόψιν κ. Α. Βουτσίνου)
17. Γενικό Λογιστήριο του Κράτους /Γεν. Δημοσιονομικών Ελέγχων
(υποψη κ. Ντουσκα/ Τουντοπούλου)
18. 20. Επιτροπή Περ/ντος Βουλής (υπόψιν κ. Αυγερινοπούλου)
19. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Σύρου
20. Συνήγορος του Πολίτη Ανεξάρτητη Αρχή (υπόψη κ.κ. Φλιατούρα & Πετούση)
21. EU PILOT- OLAF European Anti/Faud Office European Commission
Rue Joseph II, 30 1000 Brusseis Belgium
22. Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης
23. ΕΥΠΕ/ΥΠΕΚΑ (υπόψη κ. Πατση)
24. Αντιπεριφερειάρχης Ν Αιγαίου (κ. Μακριωνίτη)
25. ΣΔΟΕ Πειραιώς 207 και Αλκίφρονος 92 , ΤΚ 118 53 , Αθήνα
26. Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης Υποστήριξης
27. Υπηρεσία Δημ/κου Ελέγχου Κυκλάδων Χίου 35, ΤΚ 841 00, Ερμούπολη Σύρου
28. Τμήμα Περ/ντος Κυκλάδων (υπόψη κ. Ι. Βουλάγκα)
29. Δ/νση Υδάτων Νοτίου Αιγαίου
30. Δ/νση Αναπ/κου Πργ/σμου Περ/ντος και Υποδομών {υπόψη κ. Π. Βούρου}
31. Περιφερειακή Ενότητα Μήλου /Τμήμα Τεχνικών Έργων Μήλου
Υπόψιν: Προισταμένου κ.Π. Ηλιάκη και κ. Θ.Μπαληκτσή
32. Δήμο Κιμώλου Γραφείο Δημάρχου
Με την υποχρέωση ενημέρωσης όλων των Δημοτικών Συμβούλων
33. Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας (Γρ. Υπουργού)
34. Ειδικός Γραμματέας Επιθεώρησης Περ/ντος (Γρ. κ. Κουρουζίδη)
35. Εισαγγελείς Οικονομικού Εγκλήματος (Πεπόνης & Μουζακίτης )
36. Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων /Γραφ. Γεν. Γραμ. Δημοσιών Έργων
Επιθεωρητές Δημοσίων Έργων
37 Αστυνομικό Τμήμα Μήλου (υπόψη κ. Διοικητή)
38. Αστυνομικό Τμήμα Κιμώλου
39. ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ {Μ.Μ.Ε.& Ηλεκτρονικού Τύπου}
40. Σύλλογο Απανταχού Κιμωλίων Πειραιάς
41. Ένωση Κιμωλίων Αθήνας
42.. ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΙΜΩΛΟΣ
43. ΕΥΔΑΠ Α.Ε.
44. Περιφέρεια Ν. Αιγαίου (υπόψη κ. Δρυμπέτα)